Vrak lode Le Polynesien
Dĺžka : 152 m
Hrubá tonáž: 6659t
Výtlak : 10.300 t
Cestujúci : 172 I.trieda, 71 II.trieda, III. trieda 109 , 234 ostatných cest.
Pohon : 1. Parný stroj , vyhrievaný 12 timi kotlami na uhlie, ktoré umožňovali rýchlosť 17,5 uzlov .
Stavbu Le Polynesien začal 18 apríla 1890 v Marie Francois Sadi Carnot, prezident Francúzskej republiky .
Polynesien bol postavený pre " La Compagnie des Messageries Maritimes " v La Ciotat vo Francúzsku a jej sesterské lode "Austrália " , " Armand Behic " a " Ville De La Ciotat " . Lode sa dali rýchlo spoznať podľa ich dĺžky , nízky profil na vode , a ich dvojité komíny namaľované čiernu farbou. Lode boli natreté na bielo a premávali v rokoch 1895 až 1905 .
V roku 1891 Le Polynesien začala službu medzi Francúzskom a Austráliou. V roku 1914, kedy začala svoju činnosť pre a francúzske ministerstvo ako transportná loď .
Dňa 10. augusta 1918 bola Le Polynesien súčasťou konvoja sa blížiceho sa k Malte. V 10:30 bola zasiahnutá torpédom z U Boot UC22 a potopila sa 7 míľ od Valletta Grand Harbour – Malta. 10 ľudí prišlo o život.
Trvalo tridsať päť minút , kým sa plavidlo potopilo a leží na piesčitom dne takmer neporušené v hĺbke asi 60 metrov . Vrak sa nachádza položený na ľavej strane pod uhlom 45 stupňov. Horný pravobok je najplytšia časť ponoru. Existujú dve palubné delá, jedno na prove a jedno na zadnej časti . Strojovňa, ktorá dostala priamy zásah torpéda je značne poškodená .