Vrak torpédoborca HMS Southwold
HMS Southwold - narazil na mínu a potopil pri napomáhaní Breconshire 24. marca 1942 – jeho hĺbka je 80 m.
Typ II HUNT Trieda Escort Destroyer bola objednaná 20.decembra 1939 od JS White , Cowes & Co vojnenským programom Emergency . Loď bola založená 18. júna 1940 ako práca č J6274 a na vodu bola spustená 29. mája 1941 ako prvá vojnová loď tejto triedy, v Lincolnshire . Stavba bola dokončená dňa 9. októbra 1941.Trieda HUNT torpédoborec mala čistú priestrannost 1050 ton a bola 86 metrov dlhá so šírkou 9,5 m. Tieto torpédoborce mali maximálnu rýchlosť 25 uzlov , a boli použité ako sprievod konvojov. HMS Southwold mal posádku 168 mužov a mali 3 x dvojhlavňové 4 " delá jedno na prove a 2 na zadných sekciách. Tiež vykonávala protilietadlovú obranu a obranu proti hlbinným náložiam
HMS Southwold opäť odchádza z Alexandrie 20. marca 1942 ako doprovod konvoja pod názvom MW10 na Maltu. Konvoj bol pod velením admirála Philip Vian. 820 námorných míľ dlhá cesta na Maltu bol ťažko napadnutá talianskymi vojnovými loďami a Luftwaffe. Konvoj MW10 pozostával z lodí Breconshire ( 10000 BRT ) , Clan Campbell ( 7000 BRT ) Talabot ( 7000 BRT ) a Pampas ( 5000 BT ) . Tieto nákladné lode boli sprevádzané 15. Krížnikovou eskadrou so silnýmy torpédoborcami, protilietadlovým krížnikom Carlisle, 4 lode typu Destroyer . Admirál Viana Cruiser Squadron ich nasledoval s ľahkými krížniky Dido , Cleopatra Euryalis , a Penelope plus niekoľko torpédoborcov .
To čo nasledovalo , bola zaznamenané ako druhá bitka Sirte .
23/3/42 bola jedna z obchodných lodí tohoto konvoja Breconshire zasiahnutá nepriateľskou bombou a zastavila sa niekoľko kilometrov od St Thomas Bay. Pretrvávalo drsné počasie Breconshire driftovala bezmocne k brehu. Posádke na Breconshire sa podarilo zakotviť loď 1,5 míe od Zonqor Point. Nasledujúci utorok ráno 24/3/42 Breconshire sa uvoľnila kotva na piesočnatom dne a loď sa posúvala. Southwold bol zorganizovaný na ťahanie Breconshire, a pri ceste smerom k Breconshire narazil na mínu, ktorá vybuchla priamo pod strojovňou. Jeden dôstojník a štyria námorníci boli zabití. Všetky energetické a elektrické zariadenia boli stratené, ale bol spustený dieselový generátor. Strojovňa bola zaplavená, ale ostatná voda bola blokovaná prepážkami. Southold bol pripojený k remorkéru ale obšívka lode začala prakať od spodu až nahor práve v mieste strojovne. Stredná časť lode postupne klesala nižšie a loď sa sa bezmocne trápila na vlnách. Posádka loď opustila a následne sa loď prelomila na dve polovice a potopila.
HMS Southwold spočíva v dvoch sekciách, časť provy je najväčší kus , a to až po strojovňu približne 40 metrov. Tento kus sa nachádza v hĺbke 70 metrov . Druhá časť cca 28 m dlhá je vo zvislej polohe asi 300 metrov od prednej časti v hĺbke 72 metrov. HMS Southwold leží približne 1,5 kilometra od Marsascala zálivu .